523-A A+A

102: Din Öğretiminde Maaş Almak

Soru:

Selamun aleykum hocam, Din kültürü öğretmenliği bölümünde okuyorum. Din öğretimi karşılığında ücret almak caiz midir?

Cevap:

Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuhû. Hamd âlemlerin rabbi olan Allah’a, salât ve selam efendimiz Rasûlullah’a, ehli beytine, ashabına ve yolunu takip eden mü’minlere olsun.

Öğretilen ilim karşılığında ücret almak bazı âlimlere göre caiz değildir. Fakat ulemanın çoğu özellikle Maliki, Şafii ve İmam Ahmed (Allah hepsine rahmet etsin) ilim öğreten kişinin vaktini hapsetmesi yani ilim öğretmekle meşgul olup iş yapamayınca ücret alması caizdir demişlerdir. Ancak bu ücreti alırken niyeti "din öğrettiğim için alıyorum" niyetiyle değilde" vaktimi hapsettim" niyetiyle alması gerekir. Delillerinden biride şu rivayettir. İmam Buhari'nin sahih hadis kitabında Kuran öğretenin aldığı ücretle ilgili olarak Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in şu hadisi geçer: "En haklı aldığınız ücret Allah (azze ve celle)'nin kitabı için aldığınız ücrettir." İmam Kurtubi (rahimahullah) derki: Bu hadis kesin olarak bu meselede ihtilafı ortadan kaldırır. İbni Teymiye (rahimahullah) özellikle ihtiyaç sahibinin ücret almasını caiz görmüştür. Ancak benim tavsiyem, Tağuti bir devlette Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği yapmamandır.

Öğretmenlikte itikadi ve ameli sakıncalar vardır. Yani öğretmenin küfür içeren söz ve amel yapması muhtemeldir. Bununla beraber haramlara kesin olarak bulaşır. En azından sakalını kesmek zorundadır. Resmi görevlerde dini hiç bir sakınca olmasa bile küfrün hakim olduğu devlette çalışmak alimlerimize göre en azından mekruhtur. Görev ve ameline göre haram ve küfre kadar uzanır. Şunu da göz önünde bulundurmak gerekir; Okullarda okutulan din kültürü kitaplarında dinimize muhalif görüş ve malumatlar vardır. Laikliğin dinimizle çelişmediği malumatı gibi.

Allah’a hamd ve Rasûlü Muhammed’e salât ve selam olsun. Davamızın sonu âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamd etmektir.

8 Ağu, 2017 Musa Ebu Cafer
Etiketler: Memur, Öğretmenlik